Bersiar-siar di Kota Kinabalu

Kota Kinabalu dahulunya dikenali sebagai Jesselton, dinamakan sempena Sir Charles Jessel, salah seorang Pengarah Syarikat Berpiagam Borneo Utara British, atau BNBCC. Semasa Perang Dunia Kedua, Kota Kinabalu dan beberapa bandar lain di Sabah telah dibom dengan teruknya oleh Pasukan Bersekutu yang memusnahkan segala-galanya. Selepas perang reda, pihak BNBCC mendapati bahawa kos untuk pembinaan semula sangat mahal, oleh sebab itu pada tahun 1946, Sabah telah menjadi koloni British sehingga tahun 1963, apabila Sabah memperoleh kemerdekaannya melalui Persekutuan Malaysia.

Pada 30 September 1967, Jesselton diberi nama Kota Kinabalu. Dua puluh tiga tahun kemudian, yakni pada 2 Februari, 2000 Kota Kinabalu diberikan taraf bandar raya. Selaku ibu negeri Sabah, KK yang memiliki penduduk sekitar 300,000 orang juga menjadi pintu keluar ke beberapa bandar utama dan daerah.

Di persekitaran bandar raya, terdapat pelbagai tempat menarik untuk dilawati. Kebanyakannya boleh diterokai dengan hanya berjalan kaki, sementara selebihnya boleh dilawati dengan menaiki bas atau teksi.



















Perkhidmatan Kereta Sewa dan MPV

Kami menyediakan perkhidmatan kereta sewa/MPV

Kenderaan yang disediakan seperti;.

Kancil,Satria,Wira,Waja,Perdana dan lain-lain.

Harga berpatutan . Harga boleh runding untuk sewaan jangkamasa yang panjang.


Hubungi kami Untuk tempahan :


013-8807036 / 013-8817036 ( Abd Ghafur )